Kerepek sukun


Tak habis lagi dengan kisah sukun.
Aku masih dalam mood nak makan sukun, so sabtu lepas pergi jalan-jalan jadi tourist kat Taman Buaya, Melaka. Kat luar tu kan ada deretan gerai2 jual jajan-jajan melaka la kononnya (padahal aku gi kelantan pun ad ajual benda tu, prgi air hitam pun jual benda yang sama).

Aku kecek duit sang suami (ye, dah seminggu hidup dalam belas ihsan suami saya, sebab duit takde ada sob sob sob. Nasib baik ada sang suami, kalau tak nampaknya dah kena minta sedekah agaknya) dan dapat beli 3 jenis barang. Kerepek sukun salah satunya.

Sedap sambil menjilat jari. Ada orang cakap, rasa sukun tu macam rasa ayam.

🙂

Oh lupa nak cerita, walaupun aku orang melaka, tapi Sabtu lepas baru pertama kalinya aku naik kereta lembu. Murah je rupanya, satu kereta RM10.

And aku juga ingin melapurkan taman air di dalam Taman Buaya dah siap. Boleh mandi manda. Bayarannya rm10 untuk dewasa dan RM6 untuk kanak-kanak. Itu bayaran untuk masuk Taman Buaya sekali.

Maka, marilah kita melawat Melaka.

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

w

Connecting to %s