Muncung


Cubaan nak ambil gambar gigi sawda tapi tak berjaya. Setakat dapat ambil gambar muncung saja.

Hari ini dalam sejarah. Aku buat kerja sampai tak perasan dah over pukul 5. Not that aku selalunya dah siap nak balik before 5, tapi biasanya aku aware of the time. Almaklum, karang punch out lambat, lama pulak anak aku tunggu kat rumah babysitter. Heh alasan.

Nak kata busy tak jugak, cuma ralit. Keje banyak but what’s new. Maybe aku buat kerja yang aku suka kot tadi.

Apapun, mcmana byk pun kerja, balik on time sudah pasti. Nak suruh stayback? Sorry naik lorry, wrong number ok. Time cuti, cuti kecuali terpaksa. Itupun kalau boleh tangguh dan tunggu, kita tunggu dulu.

Aku tak tahu bagi orang lain, tapi kalau aku kat luar ofis dan luar waktu ofis, dapat call atau email atau sms pasal keje, boleh rosak mood jadinya. Pada aku, kerja untuk hidup. Makan untuk hidup.

Tapi hidup kerana Allah s.w.t.

Sekian tazkirah malam ini.

2 thoughts on “Muncung

Leave a Reply

