Memberi ruang


Ini bukan hasil tangkapan semalam. Pagi ini aku extra rajin. Tiba-tiba rasa nak kemas almari. Serabut kepala.

Alasan lain ialah sebab nak beri ruang kepada barangan baru yang nak dibeli. Sekarang aku berpegang pada konsep (ecewah) kalau nak beli barang, kena get rid of barang lama.

Konsep yang sama aku nak terapkan pada Sang Suami. Sebab dia memang terkenal membeli secara tiba-tiba. Not necessary impulse buying, tapi tiba-tiba sebab dia fikir sendiri-sendiri (mungkin dah lama fikir) tup-tup bawak balik rumah.

Back to my story, aku kemas tudung-tudung yang aku tak pakai-pakai. Then seluar panjang maternity nak diberi pada adik aku yang mengandung sekarang nih. Ada dua-tiga skirt yang elok, jubah-jubah dan entah apa-apa lagi. Spring cleaning sebelum ni aku simpan dengan justification, “i will need all these someday”.

However, that someday never comes. So off you go.

Lepas tu bersusah payah aku pujuk sang suami nak ke Dataran Pahlawan pagi ni nak belikan baju sawda barang sehelai, dua helai, tiga helai etc.😛

Dah siap-siap semua, tiba-tiba aku tengok Hamzah tertidur sambil duduk kat kusyen. Aduh. mesti mengantuk sangat sebab dia berjaga dari lepas Sahur.

Makanya, stim telah dipotong. Aku pun tukar baju semula. Tapi takpe. Dalam dunia ni yang penting duit ada. Kalau ada duit, bila-bila pun boleh shopping.

😉

2 thoughts on “Memberi ruang

  1. Konsep hubby saya pula. Simpan, simpan, simpan. Adoiii kalau warehouse pun boleh bankrap la kalau simpaaaaaaan je. Tak paham betul org yg suka simpan brg nih.

  2. tak boleh la kalau gitu. nanti syok membeli je. sekurang2nya bila dah guna konsep kena clear dulu baru boleh baru, kita pun terstop sikit nak membeli belah.

    hehe, kononlah.

    btw, dulu suamiku pun gitu. kalau nak buang ada je sentimental value lah, nak gunalah. tapi tengok tak bersentuh2 jugak barang tuh.

    camno?

Leave a Reply

