Newest Designer In Town

Lately aku buat scheduled posting je sebab kerja di office melambak-lambak. Network dan Internet pun tak berapa reliable. Salahkan je aku sebagai admin ICT yang tidak kompeten. Aku redha.

😛

Anyway, aku dan kak ikin baru perasan nama kami dalam web office ada diassociate dengan jawatan yang tak wujud. Jawatan aku hebat sangat aku rasa. Ketua Penyelarasan Projek Pengaturacaraan. Gila betul. Masalahnya orang sebenar tidak sehebat dilaman web.

😛

Aku dah kerja disini lebih kurang 3 tahun. Dari masa aku masuk aku diamanahkan dengan baby yang buat aku sengsara. Memang baby ni tak pakai diaper, tak perlu menyusu dan tak perlu dicebok beraknya. Tapi aku lebih rela jaga baby betul. Betul, aku tak tipu.

😉

Lately aku dah semakin tawar hati. Too much time and effort doing things that are fruitless. Too many time and effort wasted. I learnt a lot, but i need to move on.

Specialization can create problems. When specialization is overdone, jobs can become more simplified. When employees do one single task, they become bored and tired.

This will result in safety problems and an increase in accident rates, absenteeism rises, and the quality of work may suffer. – kaizenlog

Ditakdirkan Tuhan siang tadi network problem. Boss aku yang monitor pembaikan. Aku pula duduk organize fail-fail dalam komputer. Sekali terjumpa Adobe Designer, entah bila aku install pun aku tak perasan. Maka aku pun godek-godek lah software tu. Rupanya sangat menarik dan mudah sekali.

Kena pula masanya untuk kami bergerak maju dengan projek-projek IT yang diimpikan Boss Besar. Semua nak e! salah satunya eBorang!

Seronok sakan aku mendesign satu hari siap 4 borang. Baby aku ditinggal seketika, nak cari ketenangan jiwa.


I believe specialization is bad, diversity is the way to live.

Heheh.

2 thoughts on “Newest Designer In Town

  1. wawa,

    if there anything i can help on network or system kat kolej ko???

    need anything on network, server or system………jgn ler malu-malu bg tau kat aku, baik punyer offer aku akan quote kan……

    or if ada any sebutharga ke tender yang aku leh participate…..let me know……

    hehehhehehehhe

    sufian xorenda now @ bsdtech

Leave a Reply

