Perkara Paling Seronok Hari Ini

Memang jadi habit aku bertanyakan apa perkara yang menyeronokkan dia setiap hari. Kalau dulu ku minta dia senaraikan 3 perkara. Tapi sekarang dia sendiri yang beritahu bilangannya.

Maka semalam macam biasa aku tanyalah soalan yang sama.

Umar jawab, semalam ada 6 perkara yang menyeronokkan bagi dia.

1. dapat pergi rumah nenek siti

2. dapat minum air gas

3. dapat tengok youtube upin-ipin (guna notebook adik aku)

4. dapat jalan-jalan (pergi Dataran Pahlawan)

5. dapat makan popcorn (beli kat luar wayang).

6. (dapat pengalaman) kena tahi burung

Alkisahnya, masa nak makan kat restoren Indori tu, kami ni kena melintas jalan. Lalu bawah pokok besar kat parking depan Dataran Pahlawan. Ada banyak sangat burung berkicau-kicau.

Pada aku itu pemandangan yang jarang dapat dilihat. Maka kami pun bersantai-santai memandang ke atas sambil menikmati pemandangan burung-burung itu.

Sudahnya kami kena berak dek burung.

Tapi tengoklah budak-budak ni, kena berak burung pun boleh jadi sesuatu yang sangat menyeronokkan bagi mereka.

😛

2 thoughts on “Perkara Paling Seronok Hari Ini

  1. wawa, slmat hr raya.. nama nenek tu siti ke, or nenek kpd siti nurhaliza, hehe..akk pun penah kena berak tahi burung, kena kat btg hidung lagi.. terer betol burung tu spot.. mmg cepat sedar la, sbb terus cepat baunya, sbb kat idung! ms tu kat semejay, bwh pokok tepi2 kolam blok skolah (blok A)..

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s