Perkara Paling Seronok Hari Ini

Memang jadi habit aku bertanyakan apa perkara yang menyeronokkan dia setiap hari. Kalau dulu ku minta dia senaraikan 3 perkara. Tapi sekarang dia sendiri yang beritahu bilangannya.

Maka semalam macam biasa aku tanyalah soalan yang sama.

Umar jawab, semalam ada 6 perkara yang menyeronokkan bagi dia.

1. dapat pergi rumah nenek siti

2. dapat minum air gas

3. dapat tengok youtube upin-ipin (guna notebook adik aku)

4. dapat jalan-jalan (pergi Dataran Pahlawan)

5. dapat makan popcorn (beli kat luar wayang).

6. (dapat pengalaman) kena tahi burung

Alkisahnya, masa nak makan kat restoren Indori tu, kami ni kena melintas jalan. Lalu bawah pokok besar kat parking depan Dataran Pahlawan. Ada banyak sangat burung berkicau-kicau.

Pada aku itu pemandangan yang jarang dapat dilihat. Maka kami pun bersantai-santai memandang ke atas sambil menikmati pemandangan burung-burung itu.

Sudahnya kami kena berak dek burung.

Tapi tengoklah budak-budak ni, kena berak burung pun boleh jadi sesuatu yang sangat menyeronokkan bagi mereka.

😛

Advertisements

2 thoughts on “Perkara Paling Seronok Hari Ini

  1. wawa, slmat hr raya.. nama nenek tu siti ke, or nenek kpd siti nurhaliza, hehe..akk pun penah kena berak tahi burung, kena kat btg hidung lagi.. terer betol burung tu spot.. mmg cepat sedar la, sbb terus cepat baunya, sbb kat idung! ms tu kat semejay, bwh pokok tepi2 kolam blok skolah (blok A)..

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out /  Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out /  Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out /  Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out /  Tukar )

w

Connecting to %s