Alahai PTPTN

Nasib baik aku dulu tak ambik PTPTN. Dah siap beli stamp untuk matikan setem tu, tapi kemudian aku dapat tahu aku ditawarkan biasiswa Bank Rimau.

Walaupun nilainya sikit, tapi memikirkan aku akan dapat bekerja dengan Si Rimau tu menyebabkan hati aku tega memilihnya.

Walaupun syaratnya ketat, nak kena dapat 3.0 keatas setiap sem, kalau tidak duit kena sekat, aku tetap pilih kerana itu dijadikan semangat. Kalau tak, mungkin aku akan grad dengan resultyang tah apa-apa.

Tengok ajelah masa matrik. Semua gred aku rasa. Dari A sampai ke D.

:p

Itu penangan berbulan madu la kononnya.

Walaupun sudahnya aku tak dapat kerja dengan Bank Rimau, dan kena bayar jumlah biasiswa tu, tapi aku rela sebab nak kawin punya pasal dan menetap di Melaka.

Hehe.

Anyway, PTPTN dah keluarkan list nama 26,000 peminjam kepada Imigresen dan disekat dari keluar negara.

Aduhai PTPTN.

Tak cukup dengan itu, peminjam yang berada diluar negara pun akan dihalang kembali ke luar negara apabila kembali ke Malaysia.

Nasib baik lah hutang aku dah habis bayar.

3 thoughts on “Alahai PTPTN

  1. nampak cam kejam….tp its really the last resort 4 them…degil betul yg dok pinjam2 tuh pon….kalau mampu p luar negara agak mustahillar x mampu byr utang…owh….jawablar dgn Tuhan esok2…

  2. mum2h, wah at least you langsung tak payah bayar. i kena la jugak. vogue, nasib baik i terlepas beban itu.some people mmg genuine case tak boleh bayar. but some mmg padan muka kau lah kan.

Leave a Reply

