Ibu dan Facebook

Ibu dan Facebook

Ibu
Facebook
Hubungannya erat sekali.

Setiap hari, sehabis mandi
selesai makan
Sehabis apapun…

Dalam hatiku,
aku berpikir
mau kemanakah gerangan ia.

Notebook.

Tapi apa yang selalu ia lihat di notebook
Facebook.

Setiap hari, tawanya menggema

Sampai kapankah hubungan erat antara Ibu dan Facebook
Mungkin sampai akhir hayatnya.

Notebooknya akan dibawanya… ke…surga

dah tengok belum klip videonya?

Ini puisi yang dibacakan oleh Serafina Ophelia, seorang kanak-kanak dari Indonesia semasa acara pembacaan puisi kanak-kanak dianjurkan BUMA (komunitas Bunga Matahari, sebuah komuniti pencinta puisi).

Aku tengok video klip ini dalam minggu lepas, tapi tak tersempat nak kongsi-kongsi dengan rakan-rakan.

Terkena jugak batang hidung, sebab aku ni celik mata je faceboko. Tak cukup desktop, notebook, dengan telefon pun boleh jadi.

Not so much addicted with the games or quizzes but i am so keen and curious to see my riends status.

😛

Ada siapa-siapa pun makan cili dan terasa pedasnya seperti aku?

😉

Advertisements

3 thoughts on “Ibu dan Facebook

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s