Ibu dan Facebook

Ibu dan Facebook

Ibu
Facebook
Hubungannya erat sekali.

Setiap hari, sehabis mandi
selesai makan
Sehabis apapun…

Dalam hatiku,
aku berpikir
mau kemanakah gerangan ia.

Notebook.

Tapi apa yang selalu ia lihat di notebook
Facebook.

Setiap hari, tawanya menggema

Sampai kapankah hubungan erat antara Ibu dan Facebook
Mungkin sampai akhir hayatnya.

Notebooknya akan dibawanya… ke…surga

dah tengok belum klip videonya?

Ini puisi yang dibacakan oleh Serafina Ophelia, seorang kanak-kanak dari Indonesia semasa acara pembacaan puisi kanak-kanak dianjurkan BUMA (komunitas Bunga Matahari, sebuah komuniti pencinta puisi).

Aku tengok video klip ini dalam minggu lepas, tapi tak tersempat nak kongsi-kongsi dengan rakan-rakan.

Terkena jugak batang hidung, sebab aku ni celik mata je faceboko. Tak cukup desktop, notebook, dengan telefon pun boleh jadi.

Not so much addicted with the games or quizzes but i am so keen and curious to see my riends status.

😛

Ada siapa-siapa pun makan cili dan terasa pedasnya seperti aku?

😉

3 thoughts on “Ibu dan Facebook

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s