Melaram


Pagi tadi masa nak siap-siap pergi kerja, aku masuk bilik tengok sawda dah jaga. So masa aku bersiap, dia pun duduk atas katil memerhati aku.

Makanya, masa tepek bedak, aku bubuh siit kat dia.

Masa pakai blusher, aku oles sikit kat pipi dia.

Masa pakai lip gloss, aku konon2 cuit kat bibir dia.

Sekali masa nak pakai tudung, dia pun sama sibuk. Jadi aku pun ambilkan tudung yang abah belikan dulu.

Sang suami sarungkan pada Sawda, dan sudahnya sampai ke rumah makcik dia masih pakai tudung itu lagi.

Dah pandai melaram.

šŸ˜›

9 thoughts on “Melaram

  1. haha. cute gile! tu lah… i think irls kecik2 lagi dh vain tau. tp dpt mak cam saya… anak boy pon suke berblusher bagai! parah :p

  2. wah….dia tak bukak ek….!! taat ini mak nenek eheheheheheMak nenek aku, kalau tak kene jentik, mau dia tarik kan buang….

  3. kak emi, budak2 semua comel. kalau dha besar, yang comel pun jadi tak comel. macam saya. saya tak comel kah? ahhahahhaeucy, mak nenek ni agak taat jugak la orangnya. tapi mesti kena cara. kau tak tahu dia dah pakai lipbalm apa bagai. so itu yang taat tak bukak tudung tu.:Parin, baik sebol belikan tudung untuk mak kepada anaknya dulu.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s