Melaram


Pagi tadi masa nak siap-siap pergi kerja, aku masuk bilik tengok sawda dah jaga. So masa aku bersiap, dia pun duduk atas katil memerhati aku.

Makanya, masa tepek bedak, aku bubuh siit kat dia.

Masa pakai blusher, aku oles sikit kat pipi dia.

Masa pakai lip gloss, aku konon2 cuit kat bibir dia.

Sekali masa nak pakai tudung, dia pun sama sibuk. Jadi aku pun ambilkan tudung yang abah belikan dulu.

Sang suami sarungkan pada Sawda, dan sudahnya sampai ke rumah makcik dia masih pakai tudung itu lagi.

Dah pandai melaram.

šŸ˜›

Advertisements

9 thoughts on “Melaram

  1. haha. cute gile! tu lah… i think irls kecik2 lagi dh vain tau. tp dpt mak cam saya… anak boy pon suke berblusher bagai! parah :p

  2. wah….dia tak bukak ek….!! taat ini mak nenek eheheheheheMak nenek aku, kalau tak kene jentik, mau dia tarik kan buang….

  3. kak emi, budak2 semua comel. kalau dha besar, yang comel pun jadi tak comel. macam saya. saya tak comel kah? ahhahahhaeucy, mak nenek ni agak taat jugak la orangnya. tapi mesti kena cara. kau tak tahu dia dah pakai lipbalm apa bagai. so itu yang taat tak bukak tudung tu.:Parin, baik sebol belikan tudung untuk mak kepada anaknya dulu.

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s