Berhati-hati Sehati Berdansa

The husband went out on saturday night, so i was left at home with the kids.

Browse channels info, tengok-tengok TV2 ada cerita “catch me if you can” lakonan leonardo de caprio dengan tom hanks.

So sementara dok tunggu cerita tu start pukul 10, aku layan la sehati berdansa, sebab malam tu malas nak fikir. Alasan.

Alih-alih, si Umar yang tengah guna komputer pun pusing sama. Tak kisahlah kan.

Esoknya, tengahari dok lepak-lepak depan tv, aku terlayan lagi sekali ulangan sehati berdansa sebabnya nak tengok si Sein dan Nana menari.

Again, si Umar dok layan tv sama-sama dengan aku.

Petangnya dia tanya pada aku, “mak, esok ada lagi tak cerita macam tadi?”

Aku pun confuse, cerita banyak cerita, cerita mana yang dia maksudkan nih?

“Alah cerita menari-menari”.

Ah sudah!

Lain kali, aku kena berhati-hati di musim sehati berdansa ni.

Tak pasal-pasal ajar anak benda-benda *lagha macam nih.

😛

* sia-sia

Leave a Reply

