Jodoh Panjang

Panjang rupanya jodoh aku dengan akak indonesia tu. Hari Jumaat lepas aku dah cuti sbb makcik pergi Sabah. Esok baru dia balik. Maknanya aku kena cuti satu hari lagi, atau hantar budak-budak ke Melaka.

Tadi dah cakap dengan mak, tapi macam leceh pulak nak hantar diapers, buaian semua. So teringat la kat Kak Rin.

Aku pun saja-saja sms dia tanya dah balik Melaka ke? Sebab haritu dia cakap nak cari kerja kat Johor je. Alhamdulillah, smsku berjawab. Dia ada kat rumah.

Gitu-gini dipendekkan cerita, esok anak-anak dia jaga. Satu hari je. Dan maknanya jugak, rumah aku nanti akan ada orang kemas semula.

“Amboi bukan main malas kau ya”, kataku pada diri sendiri.

Hehehe.

Well, Allah knows best i believe.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s