Differences

Aku baru habis cebok Sawda. Itu lah kerja hari-hari, pagi-oagi, Aku rasa dia dah adjusted in such a way that pagi-pagi kena berak dulu baru hari ituboleh dilalui dengan tenang dan seronok.

😛

Kononnya dari awal tadi aku nak update blog because i’ll be having a busy day (again) at work. Si Sawda ni sibuk nau dok bukak-bukak seluar nak suruh tukar diaper la tu.

Sudahnya aku layan la jugak. Rupanya diaper dia soiled. Tak selesa agaknya. Bagus juga si Sawda ni. Baru 1 tahun 5 bulan dah ada rasa penggeli dan tahu nak minta ditukarkan kepada fresh diaper.

Unlike Hamzah, dia rela je bawa soiled diaper tu merata-rata. Ada kala bila aku bukak seluar, diaper dah labuh sampai nampak alur punggung.

😛

Tapi on another way, Hamzah likes to do things on his own. Macam semalam, dia nak makan sendiri (walaupun payah aku tengok). Bila nasi habis, dia nak cedok nasi dari periuk sendiri (walaupun aku tak bagi). Lepas habis, dia bawa pinggan pergi sinki, dan basuh tangan sendiri. Kemudian, cuci botol susu sendiri, cedok susu masuk botol dan masukkan air panas sendiri (walaupun kesudahannya aku naik angin sebab benda tu very tedious dan tak sesuai untuk dia).

Unlike Umar, dia tu semua nak aku buatkan kalau boleh. He can do things on his own, but i guess dia nak bermanja-manja la kot. Jealous dengan si adik-adik berdua tu.

Macam-macam.

Tapi entry ni bukan bertujuan nak bezakan Sawda dan Hamzah dan Umar. I just think it is a normal for the kids to be different.

And it also shows that every person is a different individual although they come from same parents, living in the same house, eating the same food, sleeping on the same bed, taught the same education.

I must remember that.

I must not differentiate the kids.

Never, ever.

4 thoughts on “Differences

  1. entry u ni ingatkan i pasal semlam.sampai rumah tertidur kejap. Tgh syok2 lena tu, anak i kejut suruh bangun sebab dia berak.Padahal papa dia tgh bergelak ketawa tgk tv kat living room…why lah dia tak panggil papa dia…

Leave a Reply

