Abaya

Semalam sang suami belikan sehelai t-shirt untuk aku. Jenis-jenis tshirt yang dia berkenanlah. Gambar tak ada sebab t-shirt tu untuk kegunaan dalam rumah sahaja.

Yang nak dicerita ni ialah sebab baju tu jenis pakai dalam rumah je, maka susahlah kalau tiba-tiba nak kena ambil baju dijemuran, atau ada posto, sebab nak berkejaran tukar pakaian.

Sang suami cadangkan aku beli robe. Sort of bath robe @ sleeping robe. Berpotongan depan. Bila masa perlu, maka sarung sahaja.

Aku teringat makcik Zahrah, isteri Haji Ismail, kawan sang suami di PAS Serkam. Seingat aku, masa datang beraya tahun lepas, dia pakai abaya.

Cantik.

Simple but nice.

Tak nampak macam nak berhias untuk orang lain (selain suami) dalam masa sama, senang mata memandang.

Kemudian masa pergi ke rumah kakak ipar minggu lepas, seorang Kakak Iparku pakai jubah.

Cantik juga.

Hmm.

Dah boleh bacakan apa aku fikirkan?

Heheh.

Maka sekarang gatal tangan tengah browse abaya online. Niatnya nak abaya bukan jubah. Dan nak berpotongan depan sebab aku masih breastfeed Sawda.

Hari tu masa meeting di Hotel Kualiti, jalan-jalan di Jalan TAR ada gerai jual Abaya tapi tak tengok pulak.

Kan dah menyesal.

One thought on “Abaya

  1. aku banyak jubah @ abaya. Dari zaman arwah ayah dan emak aku rajin ke umrah, berlonggok2 jubah itam kami adik bradik ader…, jadik bley rotate pakai… masa aku pergi umrah aritue, sehelai pun aku tak beli, koz dah terlalu banyak…!!Mmg senang koz bila orang datang jerr, trus sarung kan dan pakai tudung…!!kat mekah dengan madinah murah…,

Leave a Reply

