balik

balik tu sepatutnya digunakan untuk pergi ke tempat kita kan?

contohnya balik rumah, balik kampung, balik office.

kita tak cakap pergi rumah orang as balik kan?

heh, kenapa ni mempertikaikan pasal balik?

ada la sorang hamba Allah ni suka sangat cakap balik pada tempat yang tak kena.

Meluat lak rasanya.

Siapa hamba Allah tu?

Sawda Hasbullah.

Mula-mula macam kagum sebab wah hebatnya dia ajak aku balik (masa tu kat rumah babysitter).

Sekali tu kat rumah pun dia ajak balik. Rupanya balik tu digunakan untuk ajak keluar dari satu tempat.

😛

Baru nak kagum.

Advertisements

4 thoughts on “balik

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s