balik

balik tu sepatutnya digunakan untuk pergi ke tempat kita kan?

contohnya balik rumah, balik kampung, balik office.

kita tak cakap pergi rumah orang as balik kan?

heh, kenapa ni mempertikaikan pasal balik?

ada la sorang hamba Allah ni suka sangat cakap balik pada tempat yang tak kena.

Meluat lak rasanya.

Siapa hamba Allah tu?

Sawda Hasbullah.

Mula-mula macam kagum sebab wah hebatnya dia ajak aku balik (masa tu kat rumah babysitter).

Sekali tu kat rumah pun dia ajak balik. Rupanya balik tu digunakan untuk ajak keluar dari satu tempat.

😛

Baru nak kagum.

4 thoughts on “balik

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s