Keras Tangan?

Aku suka melukis. Dari dulu aku memang suka melukis. Pernah dulu aku paksa mak bawa aku pergi Zoo Melaka masuk pertandingan melukis.

Of courselah kan kena lukis binantang. Aku gi lukis Panda. Panda yang ada kat cover kotak crayon. Hehehe.

Aku tak bergitu creative in thinking. Itu aku akui. Tapi aku boleh meniru dengan baik. Tiru lukisan dan lukis semula lah.

Dah lama aku tak melukis. Aku lihat Umar gemar melukis. Dia ada ikut tutorial youtube macamana nak lukis sonic the hedgehog.

Aku rasa dia mewarisi bakat melukis aku yang tak seberapa tu.

Baru-baru ni sang suami ada belikan Umar kertas lukisan. Kemudian aku tengok dia bersungguh-sungguh nak lukis Sonic yang dilihat dalam Internet.

Maka, menjadi ibu yang baik, aku pun offer la tolong lukis.

Selesai lukis, dia warna.

Selesai warna dia suruh lukis lagi yang lain.

Ok, lukis lagi.

Selesai lukis, dia warna.

Selesai warna dia suruh lukis lagi yang lain.

Alamak. ni kes berat nih.

Tu yang malas tunjuk bakat. Asyik kena layan lukis je. Nak dok lepak-lepak tengok tv pun tak senang.

😛

One thought on “Keras Tangan?

Leave a Reply

