bergumbira di rumah

Hari bermalasan dirumah. Ada masa duduk rumah juga yang paling seronok. Tapi kena juga tengokla kalau Internet down, takde la seronok sangat pun huhuh.

Lepas sarapan, aku biarkan anak-anak tengok GBS. Rupanya masing-masing susun kerusi dan tengok macam dalam wayang. Kebetulan juga ada popcorn dirumah. Aku pun berilah pada diorang untuk dimakan sambil menonton. :))

Kemudiannya, aku jemur baju. Cuaca mendung je, tapi tawakkal je lah. Umar pula ambil kesempatan main kat luar.

Apabenda namanya ni dah dibeli oleh sang suami dah sekian lama. Cuma tak diguna sebab kat luar tu panas. Lepas tu banyak nyamuk. Tak ada maknanya ak nak derma darah kat nyamuk.

Tapi dah alang-alang cuaca redup, rumput pun baru ditrim, aku ajaklah budak semua keluar sekali. Syok diorang ni main apakenamanya nih. Kalau diberi peluang, aku pun nak tumpang sekaki. hehhe.

Oklah nak potong kuku sawda pula. Tak sempat-sempat, dah panjang dah.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s