Jumpa idola

Seronok sangat hari ni. Berjumpa dengan celebriti-celebriti.

Pagi-pagi bila berfb tengok cik fid ada tanya sapa mbfpc melaka. Aku pun emaillah details. Rupanya ada customer Mommy Lyna nak minta tolong assist customer dia di Melaka.

Tak ku sangka suatu hari Mommy Lyna nak sms.🙂 Seronok la pagi tadi.

Then tengahari masa nak makan, ternampak familiar faces. Rupanya Dr. Laila dari SGM Melaka tengah makan dengan PCPA unggul Dr. Ashikin. Sempat la catching up sikit, sambil-sambil melontarkan idea projek baik punya.

Esok dijangka sibuk dari siang sampai ke malam. Sang suami ada aktiviti perasmian Stesyen baru, aku pula nak jumpa pengelola tadika di Tasik Utama. Malam kenduri arwah keluarga sebelah suami.

Harap-harap dalam kesibukkan ini aku tak lupakan anak-anak. Sebab segalanya aku buat untuk mereka.

Teringat motivasi pagi Ustaz Hasrizal Jamil tadi pagi, kisah menjadikan kita hero dimata anak. Kisah anaknya mahu isterinya dirumah, walhal isterinya sedang sibuk bekerja. Beliau tak beritahu anak yang anak bekerja kerana nak cari duit belikan mainan untuk si anak (padahal kita selalu je bagi alasan tu). Dipositifkan situasi itu, beritahu kepada anak, ibu sedang membantu orang yang sakit.

Beliau menjadikan isterinya HERO dimata anak.

Aku juga mahu jadi HERO dimata anak-anak. Aku keluar bersibuk-sibukkan siang dan malam untuk memberi. Memberi kepada komuniti. Dan aku mahu beri contoh kepada nak supaya turut memberi.

Tapi dalam memberi kepada komuniti, kena memberi kepada keluarga juga. Baru seiring senada seirama sesuara.

🙂

4 thoughts on “Jumpa idola

  1. HiI'm asker from bloggerthemes.netI saw that u had subscribed to my blog via google followers.could u pls check the updatesis my followers updates working correctly??

Leave a Reply

