Berhenti kerja

bodoh tak kalau berhenti kerja especially kerja kerajaan?

itu je soalannya.

Advertisements

10 thoughts on “Berhenti kerja

  1. salam wawa,bagi kakchik TAK BODOH jika sudah ada wawasan dan perancangan yang lebih baik untuk masa depan diri dan keluarga. apa yang penting, kepuasan diri sendiri dan berhasil penat-lelahnya.

  2. Depends pada hala tuju dan pelan tindakan yang kita nak buat pada masa depan. Jika perkara yang kita akan laksanakan tu adalah lebih baik untuk keluarga dan ummah daripada keadaan sekarang, maka itu adalah pilihan terbaik. Memang akan ada spekulasi macam2 nanti tapi ZUra kena tekad dan jangan menoleh ke belakang kalau sudah buat keputusan. InsyaAllah, Allah sentiasa merahmati setiap perkara bermanfaat yang kita usahakan.

  3. Ada beberapa orang yang saya tahu ambil cuti tanpa gaji untuk buat bisnes. Once bisnes mereka berjaya, mereka berenti kerja gomen dan teruskan dengan bisnes. Kalau wawa rasa nak berenti keja sebab nak buat bisnes, better amik cuti dahulu dan try buat bisnes daripada terus berenti keja. Takut- takut menyesal di kemuadian hari.

  4. bodoh tu idaklar…tp agak rugi…sbb a)jaminan hr tua (bg yg sempat tua)b)kalau dah berenti x blh lantik semula kecuali dgn kbnrn khasc)bg perempuan sbg langkah berjaga2 sekiranya panas tidak sampai ke ptg…wallahualam…

  5. bodoh kalau :1. tak plan.. suka-suki aje nk berenti.2. berenti sebab tak suka dgn boss.3. takde income lain nk ganti..bijak kalau :1. dah plan, dah table semua belanjawan keluarga dgn suami.2. dah di kira – dgn hilang satu sumber income – masih manageable..3. dah rancang nak buat apa dgn masa kosong tu.4. ada income lain menanti sebagai freelancer..selamat berjaya.., timbang-timbangkan.. kawan lama

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s