Power Nap

Pernah dengar tak power nap? Power nap ni sangat berfaedah jika diamalkan. Rasulullah s.a.w pun galakkan tidur sebentar sebelum Zohor kan. Elok untuk recharge power lebih lebih lagi untuk amalkan bangun solat malam.

power nap

Semenjak sesi sekolah bermula, aktiviti saya bermula agak awal. Bangun bangun je dah masuk gear 5. Itu belum kira kalau membebel-bebel pagi-pagi buta. Makin banyak energy diguna.

Tiba zohor indicator bateri dah menyala-nyala. Kalau waktu bekerja di pejabat dulu memang tak dan nak tidur punya. Sampai petang nak drive balik macam garfield je mata. Itu yang kadang-kadang hampir terbabas jadinya.

Tapi sekarang dah duduk dirumah memang sempatlah ambil kesempatan. Usai anak mandi dan makan, maknya pula yang nak berehat. Lebih baik layan mata dari layan sinetron Indonesia yang berjela-jela episodnya. Cukuplah sekadar lelapkan mata 10 minit, kesannya ketahanan berganda.

Cuma power nap ni tak boleh lama-lama. Kalau dah terlalu lama ia tidaklah dipanggil power nap lagi. Itu namanya membuta. Haha.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s