Power Nap

Pernah dengar tak power nap? Power nap ni sangat berfaedah jika diamalkan. Rasulullah s.a.w pun galakkan tidur sebentar sebelum Zohor kan. Elok untuk recharge power lebih lebih lagi untuk amalkan bangun solat malam.

power nap

Semenjak sesi sekolah bermula, aktiviti saya bermula agak awal. Bangun bangun je dah masuk gear 5. Itu belum kira kalau membebel-bebel pagi-pagi buta. Makin banyak energy diguna.

Tiba zohor indicator bateri dah menyala-nyala. Kalau waktu bekerja di pejabat dulu memang tak dan nak tidur punya. Sampai petang nak drive balik macam garfield je mata. Itu yang kadang-kadang hampir terbabas jadinya.

Tapi sekarang dah duduk dirumah memang sempatlah ambil kesempatan. Usai anak mandi dan makan, maknya pula yang nak berehat. Lebih baik layan mata dari layan sinetron Indonesia yang berjela-jela episodnya. Cukuplah sekadar lelapkan mata 10 minit, kesannya ketahanan berganda.

Cuma power nap ni tak boleh lama-lama. Kalau dah terlalu lama ia tidaklah dipanggil power nap lagi. Itu namanya membuta. Haha.

Advertisements

Tinggalkan Jawapan

Masukkan butiran anda dibawah atau klik ikon untuk log masuk akaun:

WordPress.com Logo

Anda sedang menulis komen melalui akaun WordPress.com anda. Log Out / Tukar )

Twitter picture

Anda sedang menulis komen melalui akaun Twitter anda. Log Out / Tukar )

Facebook photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Facebook anda. Log Out / Tukar )

Google+ photo

Anda sedang menulis komen melalui akaun Google+ anda. Log Out / Tukar )

Connecting to %s