Pendaftaran Tingkatan 1 dan 4 MRSM

Saya di MRSM Terendak bersama-sama adik dan mak serta ayah bagi pendaftaran pelajar baru MRSM tahun 2011.

Masih lagi menunggu giliran pendaftaran. Banyak betul wang yang diperlukan. Teringat saya semasa pendaftaran saya 18 tahun lepas di Kluang. Persoalan yang bemain-main di minda, bagaimana ayah dan mak cari duit semasa mahu mendaftarkan saya dahulu?

Ayah saya hanya PRA sekolah, mak pula tak bekerja. Gaji pub kecil nak menyara anak waktu itu kami berempat. Saya pula anak kedua, masih ada adik-beradik lain yang bersekolah jua.

Kalau sekarang, kakak yang banyak membantu. Saya tolong setakat yang mampu sahaja, contohnya tolong hantarkan.

Dulu kereta pun tak ada, tak ingat pula kami pergi Kluang naik van siapa. Aduh, bila dah tua-tua ni baru faham perasaan dan permasalahan ibubapa kita dulu.

Terima kasih mak, terima kasih ayah. Terima kasih Allah kerana mempermudahkan urusan kami dahulu, kini dan selamanya.

Leave a Reply

