Telaga al-kauthar

Hari ini ada alimkids. Tak dapat saya merasai pengalaman berhimpun dan bersama-sama penyokong lain dalam penamaan pilihanraya.

Tapi Alimkids seronok juga. Maryam sudah mula tersenyum dan Nabilah sudah bersama menari dan menyanyi.

Sebelum balik ke rumah mak, singgah kedai beriani Melia nak ambil dan hantar barang. Beria-ria dia nak jumpa. Kebetulan juga nak ambil bunting BYC dari Arin.

Sampai kedainya saya haus tidak kepalang. Melia buatkan air limau asam boi berais. Wah sedapnya. Hilang haus dan juga dapat satu ilmu darinya.

Kata Melia, dalam syurga ada telaga Al-Kauthar. Kalau mahukan air disana, hidangkanlah air bagi mereka yang haus seperti saya.

Oh, saya berjanji bila suami saya balik dari kerja saya akan buatkan dia air kopi kegemarannya.

🙂

2 thoughts on “Telaga al-kauthar

Leave a Reply

