Kehilangan blackberry anda atau isteri anda?

Sudah beberapa lama juga saya menginstall blackberry protect. Agak awal daripada Arin heheh tetapi itu pun kerana saya bosan pada hari itu. Tapi seperti biasa juga, Arin lebih advance dari saya bab-bab explore gadget dan aplikasi ini.

Hari ini Arin ada mengepos entri tentang blackberry protect. Laa baru saya tahu banyak lagi kegunaan blackberry portect ini selain daripada backup data. :)) So apakata anda install Blackberry Protect dan mulakan disini.

blackberry protect view current location

Jika anda kehilangan handphone (atau misplace seperti saya), anda boleh gunakan aplikasi View Current Location. Agak tepat juga lokasinya cuma tidak dapatlah sehingga betul-betul nama jalan atau no rumah.🙂

blackberry protect loud ring

Saya kira ini juga satu cara yang bagus jika anda hendak dapatkan lokasi suami atau isteri anda. Bukanlah bermaksud tidak percayakan  pasangan, tetapi jika pasangan kata sudah dalam perjalanan pulang, tapi sudah berjam-jam tidak sampai kerumah yang hanya ambil masa 30 minit sahaja, bukankah ia aplikasi yang bagus?

Selain view current location, anda juga boleh guna aplikasi loud ring. Memang kuat, kalau tersembunyi bawah tempat duduk kereta, atau celah kusyen insya Allah boleh dengar.

Display message pula boleh digunakan untuk maklumkan kepada orang yang menjumpai blackberry anda supaya memulangkan semula kepada anda dan jangan lupa berikan no contact lain untuk dihubungi ya. Serta harapannya orang yang jumpa adalah orang yang jujur. Kalau tidak, alamatnya kirim salam sahajalah.

🙂

Terima kasih Arin kerana buat entri diblog anda yang sangat mengujakan sehingga saya baru sedar benda-benda menarik ini.

Baca entri ini do blog Arin di lemprica.com.

Leave a Reply

